Writing in English: A Guide for Advanced Learners

Das Werk bietet deutschsprachigen Studierenden und Wissenschaftler*innen, die wissenschaftliche Texte auf Englisch verfassen müssen, Unterstützung. Auch bei der Textrevision und im Englischunterricht für Fortgeschrittene leistet es Hilfestellung. Die Ausgabe wurde gründlich überarbeitet, aktualisiert und erweitert und enthält u.a. Hinweise zur Verwendung neuer Internet-Technologien. Prof. Dr. Dirk Siepmann lehrt Anglistik an der Universität Osnabrück.John D. Gallager lehrt als Anglist an der Universität Münster.Prof. Dr. Mike Hannay (em.) lehrte als Anglist an der VU Amsterdam.Lachlan Mackenzie lehrte Anglistik an der VU... alles anzeigen expand_more

Das Werk bietet deutschsprachigen Studierenden und Wissenschaftler*innen, die wissenschaftliche Texte auf Englisch verfassen müssen, Unterstützung. Auch bei der Textrevision und im Englischunterricht für Fortgeschrittene leistet es Hilfestellung. Die Ausgabe wurde gründlich überarbeitet, aktualisiert und erweitert und enthält u.a.

Hinweise zur Verwendung neuer Internet-Technologien.



Prof. Dr. Dirk Siepmann lehrt Anglistik an der Universität Osnabrück.John D. Gallager lehrt als Anglist an der Universität Münster.Prof. Dr. Mike Hannay (em.) lehrte als Anglist an der VU Amsterdam.Lachlan Mackenzie lehrte Anglistik an der VU Amsterdam.



Prefaces

Introduction

Module I Organizing ideas into text

Introduction

Chapter 1 The term paper: gearing up to start writing

1.1 The term paper as an argued text

1.2 The three processes of planning, writing proper and editing

1.3 Making the plan

1.4 Using a computer

1.5 Conclusion

Chapter 2 Different types of term paper: Two models

2.1 Term paper as essay or as mini-article

2.2 Quotation and paraphrase

2.3 The literary essay

2.4 The linguistic mini-article

2.5 Conclusion

Chapter 3 Title, Introduction, Body and Conclusion

3.1 The Title

3.2 The Introduction

3.3 The Body sections

3.4 Paragraphs within the Body sections

3.5 The Conclusion

Chapter 4 Getting the paper ready for submission: Editing and formatting

4.1 Editing

4.2 Formal requirements

Bibliography

Module II Building effective sentences

Introduction

Chapter 1 Basic issues in sentence construction

1.1 Sentence construction

1.2 Information packaging

1.3 Sentencing

1.4 Overview

Chapter 2 Information packaging

2.1 Basic grammatical moulds

2.2 The order of information in the clause

2.3 Organizing the starting point

2.4 Establishing a special kind of starting point: framing

2.5 Organizing the end point

2.6 What goes wrong in clause construction

2.7 Overview

Chapter 3 Complex sentences

3.1 Different kinds of sentence

3.2 Clause combining: the basic forms

3.3 Foregrounding and backgrounding

3.4 Complex framing

3.5 Interruption techniques

3.6 Elaborational techniques

3.7 Coordinating and listing

3.8 Problems with sentence length

3.9 Review

Chapter 4 Punctuation

4.1 Commas 1: the principle of semantic unity

4.2 Commas 2: optional use

4.3 Colons

4.4 Semicolons

4.5 Dashes and brackets

4.6 Commas revisited: dealing with comma splices

4.7 Overview

Bibliography

References

Module III Lexis and Grammar

Introduction

Chapter 1 A constructional view of language

Chapter 2 Academic lexis and patterning

2.1 Nouns and noun patterns

2.2 Adjective patterns

2.3 Prepositions and prepositional phrases

2.4 Verbs and verb patterns

2.5 The interface between verb patterning and sentence-building

Chapter 3 From word to collocation

3.1 Words, words, words

3.2 How words go together

3.3 Collocation of semantic-pragmatic features

3.4 Collocational gaps and incompatibilities

3.5 Making creative use of collocation

3.6 The interplay of collocation and patterning

Chapter 4 Rhetorical moves and their lexical realizations

4.1 Stating your topics and objectives

4.2 Reporting, summarizing and paraphrasing

4.3 Expressing opinions and criticizing

4.4 Enumerating ideas and changing the topic

4.5 Topicalizing specific items

4.6 Exemplification

4.7 Comparison and contrast

4.8 Concession

4.9 Cause, reason and explanation

4.10 Consequence and result

4.11 Static relations

Bibliography

Module IV Style

Introduction

Chapter I Style and stylistic competence

1.1 What is style?

1.2 How to achieve stylistic competence

1.3 Academic style

1.4 From non-specialist to specialist text

1.5 Personal style

Chapter 2 The principles of style

2.1 Aptness

2.2 Clarity

2.3 Concision

2.4 Variety

2.5 Elegance

Bibliography

Afterword

Glossary

Index

weniger anzeigen expand_less
Weiterführende Links zu "Writing in English: A Guide for Advanced Learners"

Versandkostenfreie Lieferung! (eBook-Download)

Als Sofort-Download verfügbar

eBook
31,99 €

  • SW9783846356586110164

Ein Blick ins Buch

Book2Look-Leseprobe

Andere kauften auch

Andere sahen sich auch an

info