CHANGE

Handbook for History Learning and Human Rights Education

Welche Möglichkeiten eröffnet eine Verbindung von historischem Lernen und Menschenrechtsbildung sowohl für ein Empowerment der Lernenden als auch für die Weiterentwicklung beider Bildungsansätze? Und wie kann eine solche Verbindung in der Bildungspraxis aussehen? Das Handbuch bietet Bildungspraktiker_innen in der schulischen und außerschulischen Bildung sowie in der universitären Lehrer_innenausbildung Antworten und Anregungen aus theoretischer und praktischer Perspektive. Der entwickelte Change Ansatz ist dabei Klammer für die Auseinandersetzung mit menschenrechtsbezogenem Wandel in der Vergangenheit und dessen Förderung in der... alles anzeigen expand_more

Welche Möglichkeiten eröffnet eine Verbindung von historischem Lernen und Menschenrechtsbildung sowohl für ein Empowerment der Lernenden als auch für die Weiterentwicklung beider Bildungsansätze? Und wie kann eine solche Verbindung in der Bildungspraxis aussehen?



Das Handbuch bietet Bildungspraktiker_innen in der schulischen und außerschulischen Bildung sowie in der universitären Lehrer_innenausbildung Antworten und Anregungen aus theoretischer und praktischer Perspektive. Der entwickelte Change Ansatz ist dabei Klammer für die Auseinandersetzung mit menschenrechtsbezogenem Wandel in der Vergangenheit und dessen Förderung in der Gegenwart.





Dr Jolanta Ambrosewicz-Jacobs

Director of the Centre for Holocaust Studies and lecturer at the UNESCO Chair for Education about the Holocaust, Jagiellonian University, Krakow, Poland



Else Engel

Research associate, Freie Universität Berlin, Germany and Co-founder, right now Human Rights Consultancy & Training, Germany



Lea Fenner

Co-founder, right now Human Rights Consultancy & Training, Germany



Dr Martin Lücke

Professor for History Education, Freie Universität Berlin, Germany



Dr Felisa Tibbitts

Lecturer, Teachers College of Columbia University, USA and Founder and Senior Advisor, Human Rights Education Associates (HREA), USA





Introduction

1 The Change Project and Handbook

Part I: Educational Concepts

2 State of the Art of Combining History Learning and Human Rights Education



By Else Engel, Lea Fenner and Martin Lücke



2.1 International Perspectives on History Learning and Human Rights Education



History Learning



Human Rights Education



2.2 Concepts for Combining History Learning and Human Rights Education



Concepts of Combined Approaches



Arguments for and Benefits of Combined Approaches



Challenges of Combined Approaches



Strategies for Meaningfully Combined Approaches



2.3 Practices of Combining History Learning and Human Rights Education



Who Combines History Learning and Human Rights Education?



What are the Programmes and for Whom are they Intended?



Why was the Decision for a Combined Approach Made?



How are Combined Approaches Conceptualised?



What are the Learning Contents?



What are the Educational Objectives?



2.4 Concluding Remarks: Commonalities of History Learning and Human Rights Education

3 The Change Approach for Combining History Learning and Human Rights Education



By Martin Lücke



3.1 Introduction



3.2 Being Able to Narrate: History Learning as an Individual Acquisition of History



3.3 Criticising and Analysing Society: The Societal Dimension of History Learning



3.4 Being Competent for Change: Approaches of Human Rights Education and their Connections with History Learning



3.5 Human Rights Education, History Learning and Inclusion



3.6 Contents for a Combined Approach

Part II: Educational Practice

4 Practical Tools for Combining History Learning and Human Rights Education



By Else Engel, Lea Fenner and Martin Lücke



4.1 Guidance to the Practice Chapters



4.2 Core History Learning Elements in a Combined Approach



History, History Learning and Historical Narration



Why History Learning?



Basic Standards of Historical Narration and Deconstruction



How to Teach History: Didactic Analysis



4.3 Core Human Rights Education Elements in a Combined Approach



Human Dignity and Human Rights Standards as the Basis for Human Rights Education



Why Human Rights Education?



What are the Objectives of Human Rights Education?



How to Implement Human Rights Education?



Human Rights-Based Approach to Education



4.4 Core Elements of a Combined Change Approach



4.5 Benefits of and Strategies for a Combined Approach



4.6 Preparing as an Educator for a Combined Programme



Recommended Core Resources



Further Education



Co-teaching and Team Teaching



By Felisa Tibbitts



4.7 Evaluation of Combined Educational Programmes



Human Rights-Based Approach and Evaluation



Learner Assessment



Educator Assessment



Programme Evaluation



Impact Assessment





5 Combining History Learning and Human Rights Education in Secondary School Education



By Felisa Tibbitts



5.1 Introduction



Structure of this Chapter



Linking with School Curricula



Working with Students



Cosmopolitan Approaches to History and Civics Education



Organising Combined Lessons in Your Own School



5.

weniger anzeigen expand_less
Weiterführende Links zu "CHANGE"

Versandkostenfreie Lieferung! (eBook-Download)

Als Sofort-Download verfügbar

eBook
15,99 €

  • SW356369

Ein Blick ins Buch

Book2Look-Leseprobe
  • Artikelnummer SW356369
  • Autor find_in_page Martin Lücke
  • Mit find_in_page Martin Lücke, Else Engel, Lea Fenner, Felisa Tibbitts
  • Autoreninformationen Dr Jolanta Ambrosewicz-Jacobs Director of the Centre for Holocaust… open_in_new Mehr erfahren
  • Wasserzeichen ja
  • Verlag find_in_page Wochenschau Verlag
  • Seitenzahl 208
  • Veröffentlichung 12.10.2016
  • ISBN 9783734403910

Andere kauften auch

Andere sahen sich auch an

info