Anerkennung in religiösen Bildungsprozessen

Interdisziplinäre Perspektiven

In the academic, educational and political activities of the theologian and religious educator, Martin Jäggle, one of the chief concerns is to help build a »culture of recognition«. In his research, he seeks to give a voice to those who are not given a voice in matters of education and schooling, society, politics, religion and the church. By entering into dialogue with key texts of Martin Jäggle, scholars from different disciplines – particularly Catholic, Protestant and Islamic religious education, education, political science, social ethics, religious studies, philosophy and theology – develop perspectives that can open up the way to an... alles anzeigen expand_more

In the academic, educational and political activities of the theologian and religious educator, Martin Jäggle, one of the chief concerns is to help build a »culture of recognition«. In his research, he seeks to give a voice to those who are not given a voice in matters of education and schooling, society, politics, religion and the church. By entering into dialogue with key texts of Martin Jäggle, scholars from different disciplines – particularly Catholic, Protestant and Islamic religious education, education, political science, social ethics, religious studies, philosophy and theology – develop perspectives that can open up the way to an interdisciplinary theory of the culture of recognition.



Dr. Thomas Krobath, geb. 1957, ist evangelischer Theologe und Organisationsentwicklungsberater sowie Vizerektor der Kirchlichen Pädagogischen Hochschule Wien/Krems. Seine Forschungsschwerpunkte sind: Organisationsethik, Schulentwicklung, Kultur der Anerkennung in personenbezogenen sozialen Systemen.



Der Einsatz für eine Kultur der Anerkennung ist ein zentrales Anliegen im wissenschaftlichen, pädagogischen und politischen Werk und Wirken des Religionspädagogen und Theologen Martin Jäggle. Die Option für Menschen, die in Bildung und Schule, Gesellschaft, Politik und Kirche nicht gehört werden, zeichnen sein Forschen, Denken und Handeln aus. In der Auseinandersetzung mit Schlüsseltexten von Martin Jäggle zu dieser Thematik entwickeln WissenschaftlerInnen aus unterschiedlichen Disziplinen weiterführende Perspektiven zu einer interdisziplinären Theorie der Kultur der Anerkennung.

weniger anzeigen expand_less
Weiterführende Links zu "Anerkennung in religiösen Bildungsprozessen"

Versandkostenfreie Lieferung! (eBook-Download)

Als Sofort-Download verfügbar

eBook
75,00 €

  • SW9783847002024110164

Ein Blick ins Buch

Book2Look-Leseprobe

Andere kauften auch

Andere sahen sich auch an

info